A SPORTMELLTARTÓ TÍPUSAI: BIZTOS, HOGY A MEGFELELŐT HORDJÁK?

25. 04. 19

Amennyiben az idei fogadalmuk a rendszeres testedzés volt és ezt tartják is, úgy minden bizonnyal a ruhatáruk jelentős részét teszik ki a sportmelltartók. Azonban ennek a ruhadarabnak többféle változata is létezik, és ha az egyik tökéletes viselet jógához, az nem jelenti azt, hogy kényelmes viselet futás közben is, pláne nem azt, hogy egészséges. Így el is érkeztünk a kérdéshez: biztos, hogy a helyes sportmelltartót hordják?

 

Jóga, fitnesz vagy futás?

A megfelelő sportmelltartó kiválasztásának legfontosabb feltétele a kívánt mozgásforma típusa. Ettől kezdve válik fontossá a melltartó támogatása és puhasága. A jógához használatosak például sokkal puhábbak és szabadabb mozgást biztosítanak, mint azok a sportmelltartók, amelyek nagyobb fizikai erőfeszítésnek vannak kitéve és amelyeket dinamikus mozgáskor hordunk - ezek sokkal erősebbek és ruganyosabbak. A szabály itt, hogy minél nagyobb a mellméret, annál erősebb sportmelltartóra van szükség, csak így lehet kivédeni a melltartó izmok sérülésének kockázatát.

 

A sportmelltartókat az alábbi típusok szerint tudjuk osztályozni:

 

  1. Kompressziós sportmelltartók

Az első csoportba tartoznak azok a  sportmelltartók, amelyekbe a fejen áthúzva bújunk bele (így nincsenek megerősítve). Ezeket kompressziós melltartónak nevezzük. Leginkább nem, vagy csak enyhén megerősített kosarakkal rendelkeznek, ezért különösen alkalmasak olyan könnyedebb tevékenységekre, mint a jóga, a pilates, vagy általában a kisebb mellű nők számára megfelelő. Főképp jógázás közben fogod értékelni, ha a melltartó varrása nem zavar és rendkívüli kényelmet nyújt, ahogy a mi szuper kényelmes melltartónk. A sport melltartók választékát bővítettük újdonságként a széles pánttal rendelkező Champion melltartóval, amely elegendő támogatást biztosít sportolás során, miközben elvezeti a nedvességet. Plusz, a varrás nélküli szegélyek rásimulnak a bőrfelületre. A kompressziós sportmelltartók gyakran nyújtanak vonzó megjelenést. Az alsó vagy középső támogatásnak köszönhetően kevesebb anyagfelület jut a hátrészre, így érdekesebbé téve azt. Ilyen például a megerősített Champion melltartó.

 

  1. Nem kompressziós sportmelltartók

Amint egy mozgásigényesebb sport mellett döntenek (úgy, mint futás, tenisz vagy erőnléti edzés), szükségük lesz az úgynevezett nem kompressziós melltartóra. Ennek a típusnak az a jellegzetessége, hogy a háton be lehet kapcsolni, éppúgy, mint a hagyományos melltartót, és ennek köszönhetően a nagyobb fizikai erőkifejtés során biztosabb támasztékot ad. Meglepő módon a legnagyobb támasztékot az alsó szegély nyújtja, így a támasztófunkció annál nagyobb, minél szélesebb ez a rész.

 

Tipp: a sportmelltartó felpróbálása során javasoljuk, hogy emelje fel a kezét, és ha a szegély eközben a helyén marad, akkor jó méretet választott.

 

Milyen az idális sportmelltartó anyaga? Abszorbens és kényelmes

Annak érdekében, hogy a sportmelltartó jól betöltse funkcionalitását, a típus mellett érdemes figyelmet szentelnünk az anyagnak is. A minőségi sportmelltartó anyagának jó nedvszívó képességgel rendelkezőnek kell lennie, ideálisan polyester, polyamid és elasztán kombinációja teszi ezt lehetővé. Ebben az esetben a sportmelltartó sehol nem karcol, nem sért és a sportolás egy abszolút élménnyé válik, legyen az bármi!